For city
For city

Zprávy

Tramvaj ForCity Alfa Praha - nová (1)

24.08.2015Dopravní podnik v Praze dnes slavnostně představil nové tramvaje Škoda Forcity Alfa

Praha 24. srpna 2015 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes slavnostně představil nejnovější typ tramvaje Škoda ForCity Alfa. Tramvaje z dílen plzeňské Škody Transportation prošly úpravou designu, interiéru i několika technickými změnami, které zvyšují pohodlí při cestování. DPP do roku 2018 získá celkem 125 kusů tohoto typu vozidel.

Do prostoru vozidel, určeného pro cestující, je nově zavedena výkonná klimatizace a také wi-fi připojení na internet s moderní technologií LTE. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradily oblíbené plastové.

„Jednou z mých priorit v pozici radního pro dopravu je motivovat Pražany, aby více využívali veřejnou dopravu na úkor individuální automobilové. Vedle zlevněného ročního jízdného je nutné, aby MHD nabízela cestujícím i další benefity, jako je rychlost, bezpečí a komfort přepravy. Modernizované tramvaje jsou v tomto směru jednoznačným krokem kupředu. Je však třeba i nadále tvrdě pracovat a přinášet byť i drobná vylepšení, po kterých cestující volají," řekl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD).


„Zkvalitňování podmínek pro cestování MHD je dlouhodobou prioritou Dopravního podniku. Jsem velmi rád, že modernizované tramvaje díky jejich inovovanému interiéru a řadě nových vylepšení nabídnou Pražanům vyšší pohodlí. Zároveň věřím, že vnější barevné odlišení tramvaje přispěje k prevenci mimořádných událostí, zejména na přechodech. Myslím, že je to krok, kterým posouváme naše služby s ohledem na pohodlí a bezpečnost správným směrem," uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Celé čelo vozidel dostalo nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách došlo také ke snížení počtu plastových dílů. Výrazně upravena byla rovněž barevnost tramvají, horní pás vozu je stříbrný oproti stávajícímu tmavému provedení, bílá barva místo šedé je použita pod okny. Střední díl čela vozu a rám čelního okna je žlutooranžový. Nad předními reflektory je designový LED pásek.

„Základní znaky původního designu tramvaje 15T zůstávají zachovány včetně celkového prostorového uspořádání. Změna vizuální podoby se soustředila zejména do 3 oblastí – do vnější barevnosti, do nového tvaru čelní masky a do interiéru s novými plastovými sedadly a novým stropním podhledem, v důsledku čehož dochází k částečně odlišnému barevnému působení interiéru," doplňuje Patrik Kotas, autor designu tramvají.

„Jsem potěšen, že dnes můžeme představit první inovovanou tramvaj ForCity Alfa pro Prahu. Podařilo se nám využít naše znalosti nejen z předchozích dodávek těchto tramvají, ale zejména z našich exportních zakázek. Do Turecka jsme dodali 72 tramvají, z nichž část využívá unikátní bateriový pohon, do Maďarska 31 nízkopodlažních vozidel a v současnosti běží kontrakt na šedesát tramvají pro slovenskou metropoli Bratislavu. Několik nových typů tramvají se nám navíc podařilo představit i v Číně. Je to pro mě důkaz, že naše vozy jsou kvalitní a je o ně ve světě zájem a proto jsem rád, že pražské tramvaje nyní získávají několik zásadních vylepšení, které jistě ocení především cestující, včetně mě," říká Josef Bernard, člen dozorčí rady a spolumajitel společnosti Škoda Transportation.

Kromě úprav designu a interiéru tramvají bylo provedeno i několik technických změn. Velkou úpravou prošla mechanická brzda, která byla modernizována a odhlučněna, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. Do kabiny řidiče pak byla vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů. Odlehčené jsou nově také kryty podvozků. Úpravami prošel rovněž řídící software vozu, do kterého byly promítnuty dlouhodobé poznatky z náročného pražského provozu.

Vozy budou umístěny ve vozovně Motol a po 17. říjnu 2015 budou vypravovány zejména na páteřní lince č. 9 a na dalších linkách do Řep a na Barrandov, které jsou velmi využívané.

V letech 2017 a 2018 budou tyto vozy umístěny i do vozovny Žižkov, takže poté bude jimi páteřní linka č. 9 vybavená kompletně.


Kontakty pro více informací:
E-mail: tiskoveoddeleni@dpp.cz

original

16.02.2015Tramvaje Forcity Alfa v Praze změní svůj design a budou pohodlnější pro cestující

Praha, 29. ledna 2015 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představí nový design tramvají ForCity Alfa (15T). Změny se projeví nejenom ve venkovním vzhledu vozu, ale i v dílčích úpravách interiéru. Tramvajový vůz 15T také dozná několika technických změn, které vylepší kvalitu cestování a komfort přepravy.

Zásadní změny čekají především v prostoru tramvají určeném pro cestující, do kterého bude zavedena klimatizace a také wifi připojení na internet s technologií LTE. Obojí již DPP ve vybraných vozech testoval a tyto úpravy byly cestujícími přijaty jednoznačně pozitivně. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradí sedačky plastové s lepším bočním vedením.

Výrazně upravena bude barevnost tramvají, horní pás vozu bude bílý (oproti stávajícímu tmavému provedení), bílá barva místo šedé bude použita i pod okny. Střední díl čela vozu bude žlutooranžový a celé čelo dostane nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách dojde ke snížení počtu plastových dílů.

„DPP stojí především o neustálé vylepšování komfortu přepravy a služeb pro naše cestující. Představované novinky prošly důkladným testováním a dostalo se nám na ně pozitivních reakcí. První takto upravené vozy v pražském provozu představíme v průběhu letošního května,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Na úpravách tramvají 15T modelové řady 2015 pro DPP spolupracoval jejich výrobce Škoda Transportation s doc. Ing. arch. Patrikem Kotasem. Kromě změn ve vzhledu a komfortu pro cestující ale nová řada tramvají 15T zaznamená i některé technické změny. Velkou úpravou projde mechanická brzda, jejíž třmen bude opatřen magnetem, který zafixuje brzdové desky tak, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. Do kabiny řidiče pak bude vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů.

„Jsem rád, že jsme s Dopravním podnikem dospěli k dohodě, jejímž výsledkem je i tento redesign tramvaje ForCity. Její nová podoba reflektuje nejen připomínky zaměstnanců Dopravního podniku, ale i samotných cestujících. Věřím, že všechny změny ve vysoké míře přispějí ke zvýšení komfortu uživatelů MHD v Praze,“ řekl Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

Zpočátku bude pražskými ulicemi jezdit 125 takto upravených vozů. DPP potom plánuje v rámci modernizace provozu každoročně nakoupit dalších 32 vozů.

Další informace:

Lubomíra Černá
Škoda Transportation
737 281 550
lubomira.cerna@skoda.cz

Kontakty pro více informací od DPP Praha:

E-mail: tiskoveoddeleni@dpp.cz

forcity_ridic

02.07.2014Tramvaje v pražských ulicích od příštího roku nově s klimatizací a WiFi

Škoda Transportation v rámci dohody s Dopravním podnikem hlavního města Prahy zabuduje do objednaných tramvají klimatizaci a WiFi připojení. Cestující tak od příštího roku budou po Praze jezdit v plně klimatizovaných vagonech a budou se moci připojit k internetu.

„Absenci klimatizace jsem osobně považoval za jeden z hlavních nedostatků tramvaje ForCity. Klimatizaci i připojení na WiFi dodáme do všech 125 nově dodávaných tramvají," říká Josef Bernard, generální ředitel Škoda Transportation. Vylepšení tramvají poskytne Škoda Transportation Dopravnímu podniku hlavního města Prahy zcela zdarma.

 

Slavnostní představení tramvaje ForCity v Číně

06.03.2014První prototyp tramvaje ForCity Alfa začal jezdit v Číně

V červnu loňského roku podepsala Škoda Transportation kontrakt s čínskou firmou CSR Sifang Quingdao Co.Ltd., na poskytnutí licence k technologiím na výrobu nízkopodlažních tramvají typu ForCity Alfa (15T). Nedávno byl v Číně vyroben první prototyp tramvaje a firma CSR Sifang Quingdao začíná nabízet tento stroj na tamním trhu. Po Praze a lotyšské Rize bude tramvaj ForCity Alfa jezdit i v Číně.   

V polovině ledna byl prototyp tramvaje ForCity Alfa v Číně úspěšně oživen a odzkoušen a za účasti našich techniků byly provedeny zkušební jízdy ve výrobním závodě. Dnes můžeme oznámit, že tramvaj, vyrobená v Číně, je připravena pro prezentaci potencionálním klientům. Je to důkaz, že spolupráce našich dvou firem probíhá úspěšně,“ říká Tomáš Krsek, předseda představenstva společnosti Škoda Transportation.

V Číně je více než 160 měst s více než jedním milionem obyvatel. V těchto městech jsou plánované velké investice do rozvoje infrastruktury, a právě kolejová vozidla by měla tvořit páteřní systém veřejné dopravy. „Musím zdůraznit, že čínský trh začíná být velmi náročný na požadavky, které se týkají technologické vyspělosti produktů. Tamní trh požaduje pouze světovou špičku. Z tohoto hlediska si velmi vážíme, že jsme tam loni prodali licenci na výrobu tramvají ForCity Alfa. Ta kromě Prahy jezdí i v lotyšské Rize,“ doplňuje Petr Vízdal, ředitel Business developmentu společnosti Škoda Transportation.

Více jak 150 čínských odborníků z řad technického managementu bylo během uplynulého roku proškoleno ve výrobních závodech Škoda Transportation, a tato školení budou pokračovat i v letošním roce. Každá z etap školení byla zaměřena na některou z klíčových oblastí výroby tramvaje. V současnosti jsou tak v Číně připraveni nabízet tramvaj ForCity Alfa v tendrech, které vypisují čínská města. „ForCity Alfa je v portfoliu tramvají, které nabízíme našim zákazníkům, technologickou špičkou. Je to plně nízkopodlažní tramvaj, která má individuální pohon všech kol a má unikátní otočné podvozky. Tím zvládá i ty nejnáročnější městské tratě,“ uvedl Josef Bernard, generální ředitel Škoda Transportation.  

V půlce loňského roku uzavřela Škoda Transportation s čínskou firmou CSR Sifang Quingdao kontrakt na 10letou licenci na výrobu tramvají ForCity Alfa. Prodej licence je potvrzením jedinečnosti a technické vyspělosti tramvaje 15T, která jezdí nejen v hlavním městě Praha, ale i v lotyšské metropoli Rize.

CSR Sifang Quingdao Co. Ltd.:

CSR Sifang Quingdao Co. Ltd. je klíčová dceřiná společnost čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel nebo metra. Firma má obrovský moderní výrobní areál o rozloze 1 340 000 m2, kde se při výrobě využívají nejpokročilejší technologie. CSR Sifang má vedoucí úlohu v oblasti výzkumu a vývoje vysokorychlostních elektrických jednotek. Jejich nejnovější generace dokonce vytvořila světový železniční rychlostní rekord na trati s běžným provozem.

Škoda Transportation:

Společnost Škoda Transportation je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Mezi její výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Tržby skupiny se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně už několik let zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí. Škoda Transportation má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku, Maďarsku, Rusku a Německu. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun. Více na: www.skoda.cz 

 

WWA_Tramvaj_T15 (35)

30.12.2013Odborníci z Číny se učí v plzeňské Škodovce

Historicky první školení specialistů z Číny se uskutečnilo v plzeňské společnosti Škoda Transportation v rámci smlouvy, kterou uzavřela Škoda s čínskou firmou CSR Sifang Quingdao. Jedná se o poskytnutí desetileté licence k technologiím na výrobu až 400 nízkopodlažních tramvají typu ForCity Alfa. Celková hodnota zakázky může dosáhnout až pět miliard korun.

„Podepsání této významné smlouvy předcházela velmi náročná jednání, která ovšem vyústila v  úspěch Škody Transportation v tomto nesmírně silně konkurenčním regionu,“ říká ředitel Business development Škody Transportation Petr Vízdal a dodává: „V Číně se předpokládá v příštích deseti letech masivní výstavba nových tramvajových systémů, a proto jsme rádi, že se na ní budeme podílet.“

CSR Quingdao Sifang Co. Ltd. ("CSR Sifang") je klíčovou dceřinou společností čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel nebo metra. Firma má obrovský moderní výrobní areál o rozloze 1 340 000 m2, kde se při výrobě využívají nejpokročilejší technologie. CSR Sifang má vedoucí úlohu v oblasti výzkumu a vývoje vysokorychlostních elektrických vlaků. Jejich nejnovější generace dokonce vytvořila světový železniční rychlostní rekord na trati s běžným provozem.

V rámci kontraktu byli proškoleni první zaměstnanci čínské firmy přímo ve Škodě Transportation. „Několikatýdenní školení zaměstnanců čínské společnosti jim umožní vyrobení „bratříčka“ tramvaje ForCity Alfa v této asijské zemi,“ uvedl Radek Elhota projektový manažer Škody Transportation. Úvodní podzimní kurz byl jen první vlašťovkou z řady dalších. „Během prvních týdnů seznamovali pracovníci Škody Transportation své kolegy, čínské konstruktéry a technology z CSR Sifang, s procesem přípravy a složení hrubé stavby tramvají. Druhá etapa seznámila čínské techniky s elektomontáží, plněním brzd, lepením nebo funkčními principy. V současnosti běží třetí školení, které je pro změnu zaměřené na celkovou problematiku podvozků,“ doplňuje Radek Elhota.

V Plzni se zvládnutí úkolů, které provázejí přípravu a výrobu tramvají, bude celkem věnovat více než 150 čínských odborníků z řad technického managementu – například konstruktéři, technologové, elektrotechnici a další specialisté. Každá z etap školení je zaměřena na některou z klíčových oblastí výroby tramvaje a je tak určena pro speciální skupinu čínských odborníků. 

Kontaktní formulář: