For city
For city

Odborníci z Číny se učí v plzeňské Škodovce

Historicky první školení specialistů z Číny se uskutečnilo v plzeňské společnosti Škoda Transportation v rámci smlouvy, kterou uzavřela Škoda s čínskou firmou CSR Sifang Quingdao. Jedná se o poskytnutí desetileté licence k technologiím na výrobu až 400 nízkopodlažních tramvají typu ForCity Alfa. Celková hodnota zakázky může dosáhnout až pět miliard korun.

„Podepsání této významné smlouvy předcházela velmi náročná jednání, která ovšem vyústila v  úspěch Škody Transportation v tomto nesmírně silně konkurenčním regionu,“ říká ředitel Business development Škody Transportation Petr Vízdal a dodává: „V Číně se předpokládá v příštích deseti letech masivní výstavba nových tramvajových systémů, a proto jsme rádi, že se na ní budeme podílet.“

CSR Quingdao Sifang Co. Ltd. ("CSR Sifang") je klíčovou dceřinou společností čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel nebo metra. Firma má obrovský moderní výrobní areál o rozloze 1 340 000 m2, kde se při výrobě využívají nejpokročilejší technologie. CSR Sifang má vedoucí úlohu v oblasti výzkumu a vývoje vysokorychlostních elektrických vlaků. Jejich nejnovější generace dokonce vytvořila světový železniční rychlostní rekord na trati s běžným provozem.

V rámci kontraktu byli proškoleni první zaměstnanci čínské firmy přímo ve Škodě Transportation. „Několikatýdenní školení zaměstnanců čínské společnosti jim umožní vyrobení „bratříčka“ tramvaje ForCity Alfa v této asijské zemi,“ uvedl Radek Elhota projektový manažer Škody Transportation. Úvodní podzimní kurz byl jen první vlašťovkou z řady dalších. „Během prvních týdnů seznamovali pracovníci Škody Transportation své kolegy, čínské konstruktéry a technology z CSR Sifang, s procesem přípravy a složení hrubé stavby tramvají. Druhá etapa seznámila čínské techniky s elektomontáží, plněním brzd, lepením nebo funkčními principy. V současnosti běží třetí školení, které je pro změnu zaměřené na celkovou problematiku podvozků,“ doplňuje Radek Elhota.

V Plzni se zvládnutí úkolů, které provázejí přípravu a výrobu tramvají, bude celkem věnovat více než 150 čínských odborníků z řad technického managementu – například konstruktéři, technologové, elektrotechnici a další specialisté. Každá z etap školení je zaměřena na některou z klíčových oblastí výroby tramvaje a je tak určena pro speciální skupinu čínských odborníků. 

Foto 15 T

Foto 15 T

WWA_Tramvaj_T15 (35)

Kontaktní formulář: